Hvordan får du det beste trykket på ditt reklametelt?
I guiden “Hvordan velge rett leverandør av reklametelt” får du noen tips og råd til hvordan du skal velge hvilken leverandør og type telt du skal velge. Etter at du har valgt en leverandør du mener dekker ditt behov er det på tide å begynne og planlegge hvilket trykk du ønsker. De aller fleste som leverer messetelt med trykk kan også tilby seg å sette opp en tegning på hvordan teltet vil se ut – enten 2D eller 3D. Det er også fult mulig å sette opp design selv, da tar du kontakt med leverandøren du har valg å spør etter en designmal for ønsket telt.
Deretter må du se til at bildene du har valgt har godt nok oppløsning. I alle våre produksjoner garanterer vi et krystallklart trykk dersom filene har en oppløsning høyere enn 110 dpi (110 punkter pr tomme). Desto høyere dpi, desto bedre skarpere bildet.
Hvordan kan du vite at bildene du har laget er av god nok kvalitet?
Det finnes en enkel formel du kan bruke for å sjekke at filene du har laget er av god nok kvalitet. La oss si at du har funnet ut at bildet har en bredde på 5430 px (denne informasjonen finner du under Egenskaper dersom du høyreklikker på bildet du har valgt). Minimum dip i er 110 og man tar da utgangspunktet i at en tomme er 2,54 cm. Formelen blir da som følger: pixelbredde/minimum dpi * en tomme = maks størrelse trykk i cm. La oss bruke tallene som skissert ovenfor:
5430/110 * 2,54 = 125 (125,38). Bildet ditt har da god nok kvalitet til å kunne dekke et område på 125 cm, altså 1,2 m. Dette er under halvparten av hva man ønsker å bruke på et standard 3×3 m telt og resultatet vil da bli svært dårlig.
Vet du om en annen smart måte å finne ut av om bildet har god nok oppløsning? Del det med oss da vel!