Hvorfor delta på messe?

Å delta på messer er gode arenaer for å vise frem produktene dine til besøkende og potensielle forhandlere/forbrukere. Du får en unik mulighet til å vise frem dine produkter til at fra privatpersoner til industriledere. Beslutningen om å delta på messer er dermed for mange en todelt strategi; å øke bedriftens synlighet på markedet og å nå ut til potensielle kunder. Med en slik todelt strategi er det derfor ikke uvanlig at de største messene blir fulgt med argusøyne av industriledere, store forretnings-hus, fagfolk og besøkende. Det er heller ikke uvanlig at messer her til lands også tiltrekker seg store globale selskaper.

 

Synlighet på messe

Mulighetene for å skille seg ut på disse messene er svært store tatt i betraktning de alternativene som er tilgjengelig uansett om messen foregår inne eller ute. I mange tilfeller består messene av både åpne og lukkede områder og det er derfor viktig at din stand skiller seg ut fra mengden. Innendørs er det vanlig med diskusjonsområder, møter mellom kjøper og selger og ulike presentasjoner. Utendørs har man dermed en del mer plass og man benytter dermed større rekvisitter enn inne, for eksempel boder, kiosker, messetelt med reklametrykk etc. Ser man både innendørs og utendørs under ett gir dette enorme muligheter for annonsering både ved bruk av bannere, parasoller, brosjyrer, kataloger, telt osv.

 

Ulike alternativer

Bannerflagg/Beachflagg: Bannere kommer i alle mulige slags former og størrelser, og også med trykk på en eller to sider. Selv om man er vant med å se ulike bannere i forskjellige sammenhenger ser vi at flere og flere ser verdien av dette i forbindelse med promotering. På messer ser vi ofte at flere og flere bruker noe utradisjonelle former som trekanter, dråper eller fjær. Disse settes gjerne ved standen man hører til, ved spesielle varer man ønsker å promotere eller for å markere hvor kundene kan henvende seg.

Messetelt og kiosker: På de aller fleste messer som ByggReisDeg, Norshipping og Dyrsku’n vil du se en stor variasjon av messetelt og kiosker. Noen med reklametrykk og noen uten. Det er uansett vanskelig å forestille seg et messeområde uten et slikt telt. Svært mange velger ensfargede telt, men det er liten tvil om at de med et gjennomført godt design på sine telt som appellerer både til øynene og nysgjerrigheten får mest oppmerksomhet.

 

Å være synlig på en messe kan dermed gi deg og din bedrift store muligheter både blant nasjonale og internasjonale aktører dersom du velger riktig måte å vise deg frem på.

Dersom du har tatt valget om å delta på en slik messe er du velkommen til å ta en uforpliktende prat med oss slik at vi sammen kan finne en løsning som passer best for deg og ditt produkt/tjeneste!

Har du noen andre erfaringer om hva som kan være lurt å huske på når det gjelder slike messer? Del din erfaring med oss da vel!

Leave a Reply

Legg igjen dine kontakt detaljer så tar vi kontakt så raskt som mulig for en uforpliktende prat. Vi kommer aldri til å skuffe deg!